fredag den 5. november 2010

Multimedieskatten

Vi var vel alle rystede og forvirrede over den nye multimedieskat: du bli'r pålignet 3.000 kr som en ekstra indtægt, hvis du har bare een af disse "frynsegoder" fra din arbejdsgiver: mobiltelefon, computer og internetforbindelse (eller alle tre - beskatningen er den samme).

Nu læser jeg på nettet (kilde: comon.dk), at 53.000 danskere faktisk har droppet "arbejdsgiverbetalt bredbånd" derhjemme - for at slippe for denne skat ... Men jeg forstår simpelthen ikke regnestykket. Personligt koster den nye skat for mig ca. 1.300 kr på årsbasis - og for disse penge har jeg en (hurtig) internetforbindelse samt en (ældre) bærbar computer af mærket IBM Thinkpad. Begge dele for 107 kr om måneden. Det er ret svært at få samme produkter billigere på det private marked - faktisk helt umuligt !!

Jeg forstår godt, at mange ønsker at udvise foragt og civil ulydighed i forhold til loven om multimedieskat - men det skal vel ikke koste mig ekstra penge op af lommen oveni. Hvilket det ville gøre, hvis jeg sagde ´"Nej tak" for de arbejdsgiverbetalte frynsegoder ... tåbelig skat eller ej.

Er der blot gået Rasmus-Modsat i den - eller kan folk ikke regne længere ?
Under alle omstændigheder er det en tosset lov - et dumt signal fra en regering, som ønsker øget fleksibilitet og mere digitalisering ...!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar